Ion IVAN Ion IVAN Ion IVAN
Studiu

Studentul care vrea sa aprofundeze structurile de date trebuie neaparat sa procedeze astfel:

  • gaseste o carte foarte buna de structuri de date;
  • isi ia un calculator unde ruleaza programe C++;
  • rezerva destul timp pentru a lucra cu adevarat;
  • scrie un text sursa care are includeri de biblioteci;
  • scrie comentarii cu ce vrea sa faca programul;
  • scrie program principal care are o instructiune de afisare text in care lamureste ce vrea sa faca programul cu pricina;
  • lanseaza in executie;
  • face o schita a aplicatiei pe hartie marcand o arborescenta cu radacina ca program principal, ca descendenti fiind procedurile; tot aici pune date initiale si niste rezultate intermediare la care se asteapta si chiar rezultate finale;
  • obligatoriu va avea o procedura de creare cu initializare a structurii;
  • obligatoriu va avea o procedura de traversare structura cu afisare;
  • scrie o procedura de creare a unei structuri cu preluare informatie utila de la tastatura;
  • lanseaza in executie;
  • scrie procedura de afisare date initiale traversand structura;
  • lanseaza in executie;
  • apeleaza cele doua proceduri;
  • scrie si procedura de prelucrare care contine suficient de multe afisari de rezultate intermediare;
  • lanseaza in executie;
  • la fiecare lansare in executie verifica daca ceea ce a scris pe foaia de hartie ca rezultate, apare pe ecran;
  • avanseaza in adancime cu arborescenta si mai corecteaza schita de pe foaie si in final va avea programul dorit.

    A studia inseamna deci la Structuri de date a citi despre o structura, a vedea care sunt procedurile de creare, de traversare, de stergere element, de strgere structura, de cautare, de modificare de informatie utila, de inserare element, de interschimb; inseamna a vedea ce au ca dominanta aceste proceduri si de a le intelege pas cu pas incat sa fie scrise rapid, fara a fi memorate, ci logic, asa cum nimeni nu coboara din tren la Brasov, daca nu a urcat in Gara de Nord si nu a calatorit cu trenul 4 ore, chinuindu-se pe 175km.
    Dupa aceea, va trece la solutionarea de probleme practice cu structura de date despre care a invatat. Va avea o foaie de hartie pe care va scrie o schita a arborescentei asociate programului, ceva despre datele initiale, exemplul de test si rezultate intermediare si finale. Schita se va completa si pe parcurs cu elemente noi de detaliu. programatorul va incepe sa scrie programul, facand un schelet dupa logica impusa de enunt. Nimic nu este preconceput, invatat pe dinafara. Totul este creatie si perseverenta in a gasi cea mai buna solutie ca text sursa alcatuit den secvente construite inteligent.